SO D

SO D is een gezellige groep van 12 leerlingen in de leeftijd tussen de 9 en 12 jaar. We hebben momenteel 10 stoere jongens en 2 lieve meiden in de groep!

Op maandag, dinsdag en woensdag staat juf Sophie in de groep en op donderdag en vrijdag is dat meester Derk. Meester Derk zit in zijn laatste jaar van de Pabo en heeft het hier heel erg naar zijn zin!

Juf Henny (maandag en dinsdag en juf Linda (woensdag, donderdag en vrijdag) assisteren ons in de klas.

Elke week werken we aan vakken als rekenen, taal en spelling. De rode draad in het SO is Piramide: een methode die de woordenschat vergroot en de leerlingen algemene kennis bijbrengt. We doen ook veel aan handvaardigheid en juf Sandra geeft textiel. Dit meestal in het thema dat SO-breed is afgesproken, zoals kunst, verkeer, eten en drinken etc. Natuurlijk ontbreken Sint, Kerst en Pasen niet. Er is ook aandacht voor de seizoenen en de veranderingen die daarbij komen kijken.

Uiteraard besteden we ook aandacht aan lichaamsbeweging. Onze leerlingen krijgen, buiten de gymles van juf Claire, ook judoles van meester Wessel en dansles van juf Marlies. Op vrijdag gaat de klas zwemmen bij zwembad De Planeet.

De leerlingen in SO D komen zo langzaamaan in de pubertijd en ook daar is aandacht voor. Er komen uit de klas vragen over verliefd zijn en het veranderen van het lichaam. Daar wordt serieus op ingegaan en er is ruimte voor de leerlingen om daar over te praten.

Tot slot besteden we veel tijd en aandacht aan persoonlijke groei en ontwikkeling. Onze leerlingen werken aan doelen die voor hen op maat gemaakt zijn. Daar werken we klassikaal aan, maar ook individueel of in duo's. Wij streven ernaar om aan het eind van het jaar te kunnen zeggen: "Wat een gezellige, behulpzame en vriendelijke klas is dit geworden en wat hebben ze toch veel bereikt!"