Restaurantavond

Na 2 jaar afwezigheid heeft op 4 april weer de plaatsgevonden op De Schelp!

De restaurantavond is de afsluiting van een projectweek binnen het VSO. De leerlingen beginnen met het bedenken van het menu en aan de hand daarvan maken ze ook de boodschappenlijst.

Dan moet de aankleding bedacht en uitgevoerd worden, zoals hoe dekken we tafels en wat hebben we daarvoor nodig. Dus worden er menukaarten gemaakt, tafelnummers, bloemen etc.

Ook werken leerlingen aan het klaarzetten van de materialen: bestek, borden, soepkoppen en servetten en het schoonmaken ervan. Verder is ook een goede mise en place belangrijk, in de keuken zelf. Er wordt gewassen, geschild en gesneden, gebakken en gegrild.

En dan de avond zelf…de uitvoering door leerlingen gekozen uit de gehele VSO. Zij hebben zelf hun ouders, familie en buren uitgenodigd de avond bij te wonen. En dat is spannend. Maar zij hebben een wereldprestatie neergezet! Het werd een geweldige avond, voor de leerlingen die terecht een groot applaus kregen, maar ook voor de genodigden, die hun kinderen een ware proeve van bekwaamheid zagen afleggen!

Deze projectweek vraagt ook inzet van het team, waarvoor dank. Ook zij kunnen terugkijken op de geweldige inzet van hun leerlingen!