Welkom bij de schelp

De Schelp is een inspirerende school voor zeer moeilijk lerende kinderen (ZMLK) van 4 tot en met 18 jaar. Hier werken we in alle rust en veiligheid aan maximale zelfstandigheid. We kennen, zien en horen uw kind. Zo kan ons betrokken en professionele team kwalitatief onderwijs op maat bieden. Ieder kind is uniek en heeft zijn eigen kwaliteiten die tot bloei komen op de Schelp.

Wilt u verder lezen Een kijkje op de Schelp

Ons onderwijs

De Schelp is een cluster-3 school. Wij zijn er voor kinderen met een ontwikkel-en of leerachterstand. Voor de Schelp is een toelaatbaarheidsverklaring nodig, die wordt afgegeven door het Samenwerkingsverband. Lees hier meer over de aanmelding.

SO

Het SO (Speciaal Onderwijs) is voor kinderen van 4 tot 12 jaar. De Schelp biedt voor iedere leerling onderwijs op maat. Uitdagend, samen, actief en met volop plezier. Lees verder

VSO

Het VSO (Voortgezet Speciaal Onderwijs) is voor jongeren van 12 tot en met 18 jaar. We dagen de leerlingen uit zoveel mogelijk kennis en praktische vaardigheden op te doen op het gebied van wonen, werken, vrije tijd en burgerschap. Lees verder

Referenties

Op de Schelp kan onze dochter volledig zichzelf zijn en ontwikkelt zich snel. De leerkrachten kíezen met hart en ziel voor onze kids. Wij zijn erg blij!

- Sandra

Onze zoon was al een tijd niet gelukkig en voor een groot deel had het te maken dat hij op een school zat die hem niet kon aanbieden wat hij nodig had. Na slechts 1 week bij De Schelp merken wij een gigantisch verschil bij hem en in zijn gedrag. We merken duidelijk aan hem dat hij blij en meer ontspannen is geworden.

- Gabriel

Ons motto is dat het meest belangrijk van alles is, dat onze zoon gelukkig blijft. Een gezond evenwicht tussen eruit halen wat erin zit maar niet te veel vragen is daarom voor ons erg belangrijk. De leerkrachten van de Schelp houden dit goed in de gaten en luisteren hierin ook naar de ouders.

- Bregje